خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/09 - 12:45
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
کواکبیان در دیدار با رییس گروه دوستی پرتغال و ایران:

انتظار داریم پرتغال روابط بانکی دو جانبه را تقویت نماید

رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران و هیات همراه با مصطفی کواکبیان، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آدائو سیلوا رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران و هیات همراه با مصطفی کواکبیان رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.



کواکبیان در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط پارلمانی دوستانه دو کشور گفت: خوشحالیم که بعد از سفر سال گذشته گروه ایرانی به لیسبون، شاهد سفر گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران به تهران هستیم. وی افزود: مذاکرات و روابط گروه¬های دوستی پارلمانی، تاثیر بسزایی در تسریع و تسهیل همکاری¬های دو کشور در بخش¬های دولتی و خصوصی دارد.



رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت تقویت گفتگوی¬های دو کشور در سطوح عالی گفت: دعوتنامه¬هایی از طرف رییس جمهور ایران و رییس مجلس شورای اسلامی برای همتایان خود ارسال شده است که امیدواریم با پیگیری پارلمان پرتغال عملیاتی شوند و در اولین فرصت ممکن شاهد سفر رییس جمهور و رییس مجلس پرتغال به تهران باشیم. 



کواکبیان در ادامه این دیدار با اشاره به ظرفیت¬های فراوان دو کشور برای ارتقاء سطح مناسبات فیمابین گفت: حجم مبادلات ایران و پرتغال ناچیز است و متناسب با ظرفیت¬های دو کشور نیست لذا از گروه¬های دوستی دو کشور انتظار می¬رود برای توسعه همکاری¬های تجاری و اقتصادی دو طرف تلاش بیشتری نمایند.



رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال در پایان اهمیت تقویت روابط پارلمانی ایران و پرتغال را یادآور شد و گفت: از پرتغال انتظار می¬رود علاوه بر کمک به اتحادیه اروپا برای ایجاد ساز و کارها لازم برای تسهیل روابط مالی و بانکی با ایران، روابط بانکی دو جانبه را تقویت نماید. وی گفتگوی مسئولان و کارشناسان بانک¬های مرکزی دو کشور را در این مورد موثر ارزیابی کرد.



آدائو سیلوا رییس گروه دوستی پرتغال و ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران گفت: طی یک سال گذشته چندین هیات پارلمانی در سطوح مختلف میان ایران و پرتغال تبادل شده¬اند که نشان از پویایی روابط پارلمانی دو کشور و ارتقای سطح مناسبات فیمابین دارد.



وی با اشاره به ترکیب هیات پارلمانی که وی را در سفر به تهران همراهی می¬کنند گفت: اعضای هیات همراه من از همه حزب¬های پارلمانی پرتغال هستند و این علاقه همه احزاب را به تقویت روابط با نشان می-دهد.



آدائو سیلوا در ادامه گفت: گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران تلاش خود را برای عملی شدن سفر روسای جمهور و پارلمان پرتغال به تهران بکار خواهد گرفت.



رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران و اروپا در خصوص تداوم برجام گفت: اتحادیه اروپا حمایت سیاسی کامل خود را از برجام اعلام کرده است و ما معتقدیم ایران در مسیر درستی گام بر می دارد. وی افزود: اروپا سخت در تلاش است تا مکانیسمی پیدا کند که آثار تحریم¬های آمریکا را خنثی کند.



خانم ژوانا لیما از اعضای گروه دوستی پرتغال و ایران نیز در پایان این دیدار ضمن اشاره به اهمیت توسعه همکاری¬های ایران و پرتغال گفت: من بعنوان عضو حزب سوسیالیست که اکثریت پارلمان را در اختیار دارد اعلام می¬کنم دولت پرتغال از تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران حمایت می¬کند.



 شایان ذکر است در این دیدار آقایان علیرضا رحیمی، علی نجفی خوشرودی و خانم زهرا ساعی از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران نیز حضور داشتند که با همتایان پرتغالی خود در خصوص نحوه توسعه مناسبات ایران و پرتغال گفتگو و تبادل نظر کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 262953
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار